Tokyo Part Three - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruben Schuit - WaarBenJij.nu Tokyo Part Three - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruben Schuit - WaarBenJij.nu

Tokyo Part Three

Door: Ruben Schuit

Blijf op de hoogte en volg Ruben

24 Augustus 2015 | Japan, Tokio

Vandaag was een wat rustiger dagje. Het orginele plan was om naar de volgens vele mooiste plek van Tokyo te gaan; The Imperial Palace met de daaromheen liggende tuinen. We vertrokken redelijk vroeg omdat de tuinen ver uitstrekken in het centrum van Tokyo, en we wilde graag alles zien. Eenmaal daar aangekomen werden we helaas een beetje teleurgesteld; de poort was dicht. We lazen op een bord dat de Imperial Palace Gardens elke dag van de week open zijn, behalve op maandag. Na deze setback besloten we een andere plek te zoeken om te bekijken, dicht bij het paleis, en een andere dag terug te komen.
Na een beetje zoeken in de Lonely Planet vonden we een klein parkje dat maar twee stations verwijderd was van de Imperial Gardens. En in dat parkje lag een mermorial, dat volgens het boekje zeker een bezoekje waard was. Dus zodoende. We stapte de metro in en een paar minuten later waren we bij het park aangekomen. Er liep een groot pad recht door het park heen, dat leidde naar de heilige tempel, waar mensen de 2,5 miljoen overleden zielen kunnen herdenken. Dit was allemaal erg indrukwekkend om te zien. Overal stonden prachtige kunstwerken, beelden, tempels en er liepen zelfs nog monniken rond in traditionele kledij.
Nadat we het memorial goed hadden bekeken besloten we een ander park in te gaan wat dicht in de buurt lag. Volgens de Lonely Planet was hier niets te vinden, maar toch gingen we het proberen. Na een stukje te hebben rondgedwaald kwamen we bij een soort arena. Buiten stond een groep jongeren, in een soort van samurai-kledij, te kletsen en te lachen. We zagen dat er mensen in en uit de arena liepen, dus we besloten ook maar naar binnen te gaan. Tot onze grote verbazing bevonden we ons plotseling in een live samurai-tournement. We weten allebei nog steeds niet wat we precies hebben gezien, maar we denken dat het een wekelijkse wedstrijd is tussen scholen. De zaal zat behoorlijk vol, en op het veld stonden groepjes jongeren compleet gekleed in gewaden, en ook nog eens uitgerust met een helm en een houten Shin-To. Een wedstrijd gaat als volgt; twee personen staan tegen over elkaar, de vlag gaat omhoog en ze bestormen elkaar met veel geschreeuw en slaan vervolgens op elkaar in met een stok. Daarna maken ze een buiging en is het klaar. Waarschijnlijk komen er veel spelregels en technieken bij kijken, maar voor de gemiddelde toerist is dit zo'n beetje wat er gebeurd. Desalniettemin was het een bijzondere ervaring!
Vandaag was een rustige dag, dus daarbij komt een klein blogje. Ik zal er dit keer wel wat foto's bij zetten! Part Three volgt snel.

X

• 25 Augustus 2015 - 12:57

Inge Baas:

He Ruben,
    Wat een super trip ben je aan het maken. Ik geniet van jouw verslagen en vind dat je alles mooi beschrijft. Zo kan ik een goed beeld vormen wat jij allemaal beleefd. Fijn dat je vriend er ook is. Want als je niet kan communiceren met de mensen daar, dan voel je je inderdaad erg eenzaam. Super stoer hoor dat je dit zo onderneemt. Ik had graag een foto van jouw en je vriend gezien in samurai kleding, ha ha ha. Geniet er maar van globetrotter. Denk je dat je wel weer kan aarden in Nederland?
    Dit zal een onvergetelijke reis en ervaring worden. Veel plezier.
    Groetjes Inge