Tokyo Part Five - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruben Schuit - WaarBenJij.nu Tokyo Part Five - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruben Schuit - WaarBenJij.nu

Tokyo Part Five

Door: Ruben Schuit

Blijf op de hoogte en volg Ruben

28 Augustus 2015 | Japan, Tokio

Gisteren zijn naar we naar een plek toe geweest dat naar mijn mening nog mooier was dan de Imperial Gardens; de Meiji-Jingu shrine, naast het park Yoyogi-koen. De Meiji-Jingu is de grootste shrine in Tokyo, en een lust voor het oog. Ook het omliggende park is erg indrukwekkend. Naast de Meiji-Jingu en haar tuinen ligt dus het Yoyogi-koen park, maar dat is gewoon een normaal park om bijvoorbeeld met je familie naar toe gaan om te picknicken. Desalniettemin was het nog steeds een erg rustgevende wandeling.
Nu wat meer over de Meiji-Jingu. Voordat je bij de shrine zelf komt moet je je eerst een weg banen door de tuinen. Persoonlijk vond ik deze tuinen mooier dan de Imperial Gardens, maar dat is mijn mening. Toen we al een stuk door de tuinen waren gelopen kwamen we bij een klein zijweggetje, dat leidde naar een bron, in de Meiji-Jingu Inner Garden. Keizer Meiji en zijn vrouw Shoken bezochten deze bron en de daaromheen liggende tuin vaak in hun tijd. Ik zal het beschrijven zoals het beschreven stond in de tuin zelf (in het Engels);

The garden of Meiji Jingu fist belonged to lord Kato and later to lord Li during the Edo Period. In the reign of Emperor Meiji it was passed into the Imperial estate under the supervision of the Imperial Household Ministry, and called Yoyogi Gyoen (Imperial Garden). Emperor Meiji and Empress Shoken frequently visited this garden with an area of 83.000 square meters. There are lots of scenes reminding us of the coppices in the old Musashino plain. Winding lanes go through beautiful striped bamboos. There are Kakuun-tei (teahouses), a fishing stand, an arbour, iris fields, Well of Kiyomasa etc. in the garden. Many kinds of azaleas, wistarias, yellow roses, irises, water lilies, fresh vendure, autumn tints and snow in winter give inexhaustible charms to the garden all year round. The clear pond in the south reflects the surrounding green leaves, and waterfowls and carps live in the water. All kinds of birds can be seen or heard among lofty trees. The area is just an oasis in the center of a noisy city.

Dit geeft wel een goed beeld over de tuinen, denk ik zelf. Nadat we dit stukje wonderland hadden gezien gingen we verder naar de shrine. Ook hier keken we onze ogen uit. De shrine is ontzettend groot, omringd door een goed onderhouden muur met in het midden een plein, waar twee grote bomen in harmonie naast elkaar staan. Na veel foto's te hebben gemaakt besloten we weer naar huis te gaan, want we hadden afgesproken met Kith en Mong (twee Chineze jongens) om uit te gaan in het Shinbuya district.
Na een maaltijd te hebben genuttigd gingen we met z'n vieren op pad. Eenmaal bij Shinbuya aangekomen zagen we als eerst het beroemde kruispunt, de Shinbuya crossings. Dit is het kruispunt waar in een keer van alle kanten honderden mensen tegelijkertijd oversteken. Deze locatie wordt ook vaak gebruikt in films. Dit was erg cool om te zien, maar het was nog leuker om samen met alle andere mensen over te steken. Het is zo druk!
Nadat we waren uitgekeken (ik kon er geen genoeg van krijgen) besloten we een night club te zoeken. Na een tijdje te hebben rondgedwaald kwamen we eindelijk aan bij wat night clubs, maar Kith en Mong hadden hun ID niet mee, en David is nog geen 21. We hoopten dat we misschien nog binnen konden komen, maar de controle is erg streng, dus dit was helaas zonder succes. Daarna zijn we maar gewoon naar een bar toe gegaan, en daar hebben we wat gedronken.
Een paar biertjes later werd het pas echt interessant. Kith vertelde over buddhism, air kung fu, yin yang, inner peace, Bruce Lee, Jackie Chan, Ip Man, meditatie, geloof en over de oorlog tussen Japan en China. Ik heb nog nooit zo veel geleerd in een korte tijd! Ik hoop dat ik ooit nog eens de kans krijg om naar China te gaan, want na zijn prekende woorden lijkt me dat ongelofelijk interessant.
Toen het tegen twaalven werd moesten we weer op huis aan, want de subway gaat dicht rond middennacht. We konden nog een klein stukje met de metro richting onze hostel, maar toen ging alles helaas sluiten. Het laatste stuk hebben we daarom met de taxi gedaan, een erg bijzonder ervaring.
Ik zal later vandaag proberen hier foto's bij te zetten, hopelijk met meer succes. Part six volgt snel.

X

• 31 Augustus 2015 - 10:44

Evelien Van Hussel:

Hey Ruben. Wat gaaf dat je dit aan het doen bent, ga alle verslagen van je lezen. Geniet ervan. Have fun..!!