Tokyo Part Six - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruben Schuit - WaarBenJij.nu Tokyo Part Six - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruben Schuit - WaarBenJij.nu

Tokyo Part Six

Door: Ruben Schuit

Blijf op de hoogte en volg Ruben

30 Augustus 2015 | Japan, Tokio

We hebben de afgelopen twee dagen weer een hoop beleefd. Gisteren zijn we naar het drukste punt in Tokyo geweest, het Shinjuku district. Hier is opzich niet heel erg veel te zien qua cultuur, maar de neonborden en met mensen gevulde straten zijn erg mooi om te zien. We hebben hier wat rondgewandeld en gekeken naar winkels en restaurants, en vervolgens zijn we weer naar huis gegaan. Het was een mooie dag, maar er valt niet zo veel over te vertellen!
Vandaag daarentegen was weer een wat meer culturele dag. We bezochten als eerste de Zojo-Ji tempel, om vervolgens door te gaan naar de Tokyo Tower, een toren die zwaar geïnspireerd is door de Eiffeltoren in Parijs.
Maar nu eerst over de Zojo-Ji tempel. Toen we uit de metro kwamen zijn we waarschijnlijk via de verkeerde ingang het terrein op gegaan, want er waren weinig tot geen mensen te zien. We vroegen ons toen af of dit uberhaupt wel een toeristisch oord is, of gewoon een tempel die alleen toegankelijk is voor boedhistische monniken. Toen we om te tempel heen liepen zagen we plotseling veel toeristen lopen, en we realiseerden ons dat we gewoon via de verkeerde kant waren gekomen. De Zoji-Ji tempel is de grootste tempel in Tokyo die we tot nu toe hebben gezien. Ook mochten we naar binnen, wat tot op vandaag nog geen optie was geweest voor ons. Er stonden grote klokken en gouden Buddha beeden centraal in de tempel. Er hingen gigantische bronze lampen aan het plafond. We mochten hier helaas geen foto's maken, dus je zult me op het woord moeten geloven dat dit een van de meest mooie dingen was die ik ooit heb mogen zien. Het was prachtig. Nadat we goed hadden rond gekeken, en wat foto's hadden gemaakt van het terrein er omheen gingen we door naar de Tokyo Tower, 400 meter verwijderd van de tempel.
Eenmaal daar aangekomen konden we voor een kleine prijs van 900 yen naar de eerste verdieping, 150 meter hoog. Er was een nog een speciale verdieping op 250 meter hoog, maar daar konden we alleen heen voor de dubbele prijs, en dat vonden we het niet waard. Toen we met de lift omhoog gingen en de eerste verdieping hadden bereikt hadden we een prachtig zicht op heel Tokyo. We wisten dat de stad groot was, maar vanaf zo'n uitkijkpunt wordt het nog veel duidelijker! Waar we ook heen keken, de grens van Tokyo konden we in de verste verte niet zien. Dit was een zeer prettige ervaring, en we hebben veel mooie foto's van Tokyo kunnen maken.
De afgelopen twee dagen waren weer fantastisch. Dit is een reis die ik nooit ik mijn hele leven zal vergeten! Ik zal bij deze post foto's (proberen te) plaatsen! Part seven volgt snel.

X