Kyoto Part Two - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruben Schuit - WaarBenJij.nu Kyoto Part Two - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruben Schuit - WaarBenJij.nu

Kyoto Part Two

Door: Ruben Schuit

Blijf op de hoogte en volg Ruben

08 September 2015 | Japan, Tokio

Mijn dagen hier in Kyoto waren fantastisch. Ik heb heerlijk genoten van de authentieke Japanse oudheid.
Eergisteren ben ik naar de Imperial Gardens van Kyoto geweest. Deze gardens waren veel indrukwekkender dan die in Tokyo. Het park was ongeveer even groot, maar degene in Kyoto heeft veel meer tempels en een prachtige muur. Het regende die dag wel heel hard, maar dat mocht de pret niet drukken.
Gisteren was tot nu toe een van mijn beste ervaringen hier in Japan. Ik ging 12,5 kilometer ten noorden van Kyoto met een schattig treintje, om daar de Kurama berg te beklimmen. Wat een prachtige, maar voor rustgevende ervaring was dat! Na 2,5 weken was het wel even lekker om weg te zijn van de drukke steden. De wandeling duurde ongeveer 4 uur, en ik heb prachtige tempels en sprookjesachtige paden kunnen zien. En het uitzicht van bovenaf was adembenemend! Ik krijg kippenvel als ik er aan terug denk. Ik heb gemerkt dat ik me op mijn best voel in de natuur, weg van de allerdaagse drukte van de stad. Een dag die ik nooit zal vergeten!
Vandaag ben ik naar de bamboo grove geweest, ten westen van Kyoto. Ook dit was ontzettend mooi. Het is een pad die dwars door een bos van torenhoge bamboe loopt. Het is niet uit te drukken in woorden! Helaas was mijn camera leeg (ik heb niet goed opgelet) en zodoende heb ik geen fotos kunnen maken. Dit blijft dus een aanzicht alleen behouden voor mijzelf.
Morgen vertrek ik alweer, door naar Hiroshima. Ik ben zenuwachtig. Niet omdat ik alleen ben, maar omdat Hiroshima een zware geschiedenis draagt. Ik ben dus erg benieuwd, maar ook bang voor de impact. Ik zal daar twee dagen verblijven, en een blog erover schrijven. Tot dan.

  • 09 September 2015 - 21:16

    Evelien:

    Hoi Ruben

    Wat leuk om jou vanuit Nederland te volgen op je prachtige reis door Japan. Ik probeer me voor te stellen wat jij allemaal voor geweldige mooie dingen heb gezien en nog gaat zien. Je schrijft er zo gedetailleerd over dat ik het bijna voor me zie! Maar jij ziet het allemaal in het echt. Bofkont! Geweldig dat je dit meemaakt joh en ook heel stoer. Je gaat nu tenslotte verder in je uppie. Ik wens je nog heel veel plezier op je reis en pas goed op jezelf he?
    Ik volg je hoor en lees je verslagen graag. Heel veel groetjes uit Nijkerk en ik zie je wel weer bij de AH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 4553

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 17 September 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: