Tokyo Part Four - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruben Schuit - WaarBenJij.nu Tokyo Part Four - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruben Schuit - WaarBenJij.nu

Tokyo Part Four

Door: Ruben Schuit

Blijf op de hoogte en volg Ruben

26 Augustus 2015 | Japan, Tokio

Hi. Sorry dat het even duurde voordat ik weer een reisverslag schreef, maar we hadden vandaag een rustdag, dus we hebben niet heel veel meegemaakt.
Gisteren daarentegen wel; The Imperial Gardens. Volgens de Lonely Planet is dit de bezienswaardigheid nummer een, dus David en ik waren erg benieuwd. Eenmaal aangekomen werden we niet teleurgesteld, het park is prachtig! Het paleis zelf bestaat helaas niet meer, en veel andere gebouwen werden gerestaureerd, maar de tuinen waren open. Het is zo indrukwekkend al je in het groene hart van Tokyo staat. Je wordt omringd door prachtige groene tuinen, met rustige beekjes en vele verschillende bomen, en als je dan verder kijkt, zie je de hoge gebouwen de lucht aanraken. Ik weet alleen niet of we alles gezien hebben, want de tuinen strekken zich zo ver uit! Er lopen gewoon autowegen dwars door het park heen! We hebben ook de beroemdste brug van Tokyo gezien, een musea bezocht met verscheidene historische scrolls en tot slot kwamen we aan bij een adembenemend standbeeld van een belangrijk samurai soldaat (wiens naam mij is ontschoten). Toen we uiteindelijk uitgekeken waren gingen we weer terug op huis aan, lopend. David en ik waren er de dag ervoor achtergekomen dat het veel leuker is om gewoon nog een uur door Tokyo te wandelen, dan meteen de metro in te duiken en terug naar huis te rijden. Dus we besloten dit weer te doen.
Dezelfde avond besloten we uiteten te gaan bij ons favoriete restaurantje, dicht bij ons hostel. Daar hebben we, voor een redelijke prijs, van alles gegeten; gefrituurde sardientjes, gevulde krab, gekookte oesters, gefrituurde inktvisringen en gewoon een hele intkvis. David at dit alles met gemak, ik moest wel even wennen. Maar na een paar happen genoot ik ook van dit bijzondere verse avondmaal. We gaan zeker nog een keer terug!
Zoals ik al zei was vandaag een rustige dag. Een typhoon heeft vandaag over Nagoya geraasd, maar ook in Tokyo was het slecht weer. We hebben er dus het beste van gemaakt in onze hostel, wat inhoud dat we een paar films hebben gekeken en in de avond naar Domino's Pizza zijn gegaan. Ook hebben we eindelijk wat mensen ontmoet; twee Chineze vrienden, die in de kamer naast ons verblijven. De een spreekt goed Engels, de ander wat minder. We hebben het over veel verschillende dingen gehad; cultuurverschillen, het Japanse en Chineze alfabet (en de overeenkomsten tussen die twee), games, films, reizen, uitgaan, Tokyo, Europa en ga zo maar door. Kith (zo noemde hij die Engels spreekt zich) vertelde ons dat ondanks dat hij Japans redelijk goed begrijpt, en het alfabet overeen komt, hij zich ook eenzaam voelt in Japan. De mensen hier zijn, zoals ik al had begrepen, erg op zichzelf. Ze helpen graag, maar het cultuurverschil is gewoon te groot. Hij zei dat als ik ooit de kans had om naar China te gaan, dat zeker moest gaan doen. Ze zijn daar wat meer verwesterd, en open, zoals in Europa. Na een lang en gezellig gesprek besloten we naar bed te gaan, en elkaar morgen weer te ontmoeten, om dan vervolgens uit te gaan in de beste night district van Tokyo. Ik ben in ieder geval benieuwd naar morgenavond!
Bij de volgende post zal ik weer proberen foto's te plaatsen, van de Imperial Gardens, en van het park dat we morgen gaan bezoeken. Part Five volgt dus snel.

X

  • 26 Augustus 2015 - 19:03

    Mama:

    Op naar China dus :-), veel plezier met stappen!

  • 07 September 2015 - 20:52

    Hanneke Van Drie:

    Hoi Ruben, Wat leuk dat je dit doet! Het zal wel een geweldige ervaring zijn. Ik hoorde het van je moeder :) Ik wil je een hele fijne vakantie wensen en pas goed op jezelf. Veel plezier daar ;) groetjes van Hanneke vd AH.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 4573

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 17 September 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: