Kyoto Part One - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruben Schuit - WaarBenJij.nu Kyoto Part One - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruben Schuit - WaarBenJij.nu

Kyoto Part One

Door: Ruben Schuit

Blijf op de hoogte en volg Ruben

05 September 2015 | Japan, Tokio

Mijn eerste dag in Kyoto was al behoorlijk indrukwekkend. Het is compleet verschillend van Tokyo. Ik heb in een dag al meer tempels gezien dan de twee weken in Tokyo!
Je hoeft hier ook niet ver te gaan om iets moois te zien. Om elke hoek van de straat vind je wel iets wat kenmerkelijk is voor de Japanse oudheid. Bovendien is het hier ongeveer 35-40 graden, wat ook wel heel erg prettig is. Ook ben ik er al aan gewend om alleen te zijn, en ik weet zeker dat ik het hier nog wel twaalf dagen vol kan houden.
Nu wat meer over vandaag! Vandaag heb ik rondgewandeld in zuid Higashiyama. Ik heb mijn ogen uitgekeken in het Maruyama-koen park, en de daarbij horende tempels. Het meest indrukwekkende stuk was toch wel de Chion-in. Dit is eigenlijk een soort klein stadje met alleen maar tempels, tuinen en vijvertjes. Hier ligt ook de Shôren-in, de mooiste tempel in het district (en dat zegt wat).
Later in de middag ben ik terug gelopen via Higashiyama-ku, waar een gigantische 24 meter hoge Buddha beeld staat. Daaromheen lag een oude begraafplaats, een monument en uiteraard nog wat tempels.
Kyoto is precies wat ik er van verwachte, en misschien nog wel meer. Dit is waar het oeroude Japan echt tot leven komt! Ik kan niet wachten om de komende drie dagen nog meer te ontdekken;)
Part Two volgt snel!

X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 4577

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 17 September 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: